lördag 11 september 2010

En lila höst

Än så länge fungerar mina tankar om att ha plagg i lila/plommon/rosa färger i höst. Idag på marknaden hittade jag tex den här scarfen.
Än så länge är den förstås för varm att ha på sig även om den verkar vara i bomull men med temperaturer upp mot 30 grader i skuggan känns det inte aktuellt att ha halsduk på sig.
Det finns faktiskt lite orange i blommorna också så den matchar även min Valkyriakofta. 

Men bäst gör den sig nog mot rosalila bakgrund. Den lila bollfransen gillar jag väldigt mycket.

Dags att klippa sig snart ser jag (känner också mer än väl) Så i veckan får jag uppdatera mina franska fraser som går att använda hos frisören och se hur det blir den här gången. 

7 kommentarer :

Annelie sa...

jättefin scafs och fin frisyr också;)!

Livsresande sa...

Nice! Mycket tjusigt! Lycka till med studierna av franska språket - låter som en utmaning men oj så skoj när det går bra! Jag tänkte jag ska lära mig italienska någon gång.... försöka i alla fall... :)

Alexandra sa...

Absolut att du ska ha de nyanserna =) Jätte fint ju =) Skulle med behöva läsa lite franska nu när vi fastat så för Nice, vi får väl se vad vintern har att bjuda på

annas alster sa...

Hej Medea! tänkte fråga dig en sak. Surfar och försöker hitta tips ang. overlock maskiner. Såg i en kommentar att du har en barnette 334 D, stämmer? Jag har lånat en sån från kära svärmor och det är så roligt att sy! Men... jag har aldrig sytt på en overlock förut och jag tycker att den skär lite dåligt. Det går inte att skära lite, det övre tyget liksom bubblar upp och är i vägen och ibland hamnar det avklippta från det översta tyget under sömmen... är det slöa knivar helt enkelt? Kan man lämna både under och överkniv för slipning? Hälsningar från frågvis på kvällskvisten

Efwa - Medea sa...

Anna, jag svarar hos dig.

Helena sa...

Underbar scarf!!! Den går ju superbra ihop med din lila tröja:) Du är superfin i den!!!

metamorphosis sa...

Åh, får jag byta höstväder med er för en stund?!

Sjalen var riktigt fin, och jag håller med dig, bollfransen piffade verkligen till den!