måndag 13 september 2010

Silkig axelvärmare

Häromdagen blev jag klar med min axelvärmare. Inte för att jag behöver någon än eftersom det fortfarande är sommarvärme men jag vet hur det blir när kylan kommer. Då tränger den in inomhus också.
Då kommer jag att vara så glad för min vackra, gosiga axelvärmare i samma mönster som Linamössan.
Jag har förresten stickat på en bit på Linamössan som jag stickade i vintras. Den blev alldeles för liten både för mig och dottern. Men nu passar den kanske båda två.
Nu ska jag gå en promenad och sedan ska jag skriva rent ett mössmönster och sedan teststicka det. Behöver sysselsätta mig eftersom maken "övergett" mig och åkt till Sverige i två veckor för att träffa barn och barnbarn. Den här gången är det jag som får agera Hausfrau istället.
I morgon är det Online Stickcafé på Facebook igen. Öppet för alla och jag tänker va med för att få lite sällskap.

7 kommentarer :

á Yeliqa sa...

Åh jag älskar axelvärmare och den här blev riktigt, riktigt snygg!!! Härlig färg dessutom :)

Unknown sa...

Kanonsnygg och fin färg med.
Kram Gina

PetraO sa...

Vad fin den blev! Och mössan också.

Helena sa...

Åhhh så fin den blev!!! Underbart djup mustig färg...lite ljung nästan. Fin lyster:)

Marty sa...

Vilken fin poncho. Jag har precis stickat en i Vivaldi men den blev dubbelt så bred än vad som stod i mönstret. Den du har stickat är lagom bred och lång. Jag ska göra ett nytt försök. /Marty

Lena Andersson sa...

Vilken snygg, mönstret var härligt.
Lena

Livsresande sa...

Så fina! Vad du är flitigt, blir gott till vinterkylan!
Kram
Marie