tisdag 5 oktober 2010

Det blir inte alltid som man tänkt sig...

Gårdagen blev bara så lugn och skön som jag tänkt mig fram till 15-tiden ungefär. Sen blev allt upp och ner och stickcaféet IRL blev det tyvärr inget av utan jag satt på akuten med min pappa som snubblat ner från stegen när han borrat i taket. Inget brutet så i slutänden var det inte så illa som det kunde varit. och kanske leder det till något riktigt bra.
Nu ska ni i alla fall få se bilder på delar av min EFIT-dag. =)
Åttakaffet har jag ju redan visat. Klicka på EFIT-etiketten här under så får du se det igen om du vill.
Vid nio surfade jag på Ravelry lite. Det finns alltid en massa nya modeller att inspireras av.
10.05 Lyder jag ordern som står på lappen på kaffebryggaren. "Rengör mig!" Jag rengör den med ättika och vatten och tror att det blir bra.
Vid elva ger jag mig ut på promenad mot A6. Solen skiner på en hög blå himmel och jag får till min förvåning se blommande vallmo och blåklint. Det är inte precis det man förväntar sig i början av oktober. Jag minns att första snön kom den 4 oktober för kanske 10-15 år sedan.
12.05 har jag träffat Sköna Helena. Det är ju kanelbullens dag så en bulle blir det, men den här med blåbär.
13.05 När en timme gått sliter vi vårt hår med diagrammet till Helenas senaste kofta, Acorns. Är det verkligen ingen annan som hakat upp sig på att diagrammen är fel??
14.05 Nu har H repat upp och slängt garnet och mönstret till Acorns åt sidan och börjat sticka på något annat. Jag stickar det sista på en mössa, dricker kaffe och njuter av sällskapet.
15 och framåt. Efter att ha handlat börjar telefonerna ringa och jag tillbringar några timmar i olika samtal samtidigt som jag försöker få till lite mat. Sista samtalet gör att jag helt får planera om middagen, avboka stickcaféet och ge mig av mot sjukhuset.
18.03 dricker jag bara lite kaffe innan jag ger mig av. Resten av kvällen tillbringar jag på olika stolar i väntrum osv.

8 kommentarer :

MiA sa...

Den där 4oktober snön satt jag också och tänkte på igår :)

Tur det gick så bra med din pappa!!

Livsresande sa...

Så skönt att du var i Sverige och så skönt att det gick bra för pappa i slutänden, det hade ju kunnat sluta mycket värre. Så jobbigt det är att få sådana besked!

Annelie sa...

Skönt att det gick bra med din pappa!

Annika sa...

Hoppas din pappa mår bättre nu
och vilken vacker kaffekopp du har

Syserine sa...

Snygg kofta Helena har på sig! Var kommer den i från??

Anette L sa...

Hej!

Angående Acorn-mönstret. Jag har stickat den, och hittade inget fel i diagrammet, men man lär sig ju mönstret efter en stund och tittar inte så mycket på pappret. En liten undran bara - läste ni på rätt diagram? Mönstret är väldigt opedagogiskt, och det första mönstret man ska använda är sist i mönstret. Det tog ett tag innan jag fattade det ;oS

Efwa - Medea sa...

Helenas kofta är Tea Leaves. Klicka på länken så får du se.

Efwa - Medea sa...

Anette: Jag bara läste där Helena sa att det var så jag vet faktiskt inte. Men jag tror att vi var på rätt ställe. Jag ska kolla senare så får vi se om jag kan övertala henne att lägga upp den igen. =)