onsdag 10 november 2010

Smurfblått

 Sanna önskade sig en smurfblå, spetsstickad mössa och nu har jag kommit en bra bit. Och visst är det smurfblått. Som ni ser har vi massor med smurfar, det här är bara en liten del av alla och från början är det mannens, numera vuxna barn, som lekt med dem. 
Här ser ni mössan som är i ett slags lövmönster. Jag stickar i ullgarnet Tove från Sandnes garn och jag använder stickor nr. 4 mm. Tror att det kommer att blåsa in en del i hålen men vi får se. Kanske gör jag en likadan mössa till där jag gör tighta omslag så att hålen blir mindre. 

6 kommentarer :

Anonym sa...

jag älskar smurfar!! ni har en fin samling!

Janette Millbom sa...

Smurfar är söta, men jag får grava genus-rysningar när jag ser på urvalet och deras roller. Inga viktiga yrken på tjejsmurfarna precis...

Pixi sa...

Jag tycker den blir fin som den är..är det bara ull i den så gör det inte så mycketmed "lufthål"hehe..Kram =)

Efwa - Medea sa...

Jag håller med, Janette. Det är en anledning till att mina barn inte fick leka med dem.
Men som prydnad på stickningen kan jag stå ut. =)

Syserine sa...

Kliar inte Tove? Jättefint mönster!

Efwa - Medea sa...

När man stickar med Tove känns det lite stickigt men nu ligger den i blöt och så får jag se hur den är. Garn brukar ju bli mjukare när man tvättat och blockat det färdiga plagget.