söndag 27 februari 2011

Planer för mars

Snart har koftan torkat och fått hyskor och hakar och då ska ni få se hur den blev. Tyvärr har inte den gröna kjolen som skulle matcha kunna sys klart eftersom symaskinen gick sönder och är på lagning. Men min grönblommiga tunika får blir kompis istället.
Nu närmar sig ännu en resa över kontinenten och jag inser att alla mina projekt är för stora för att få följa med som flygstickning. Sist fick jag överviktsavgift vid gaten och det vill jag inte vara med om igen så nu blir det att packa lätt. 
 Nå, vad ska jag då ha som flygstickning och dessutom marsprojekt som ska matchas med något stickat?
När jag tittar på skisserna från tidigare i år hade jag ritat en omlottröja tillsammans med en tulpankjol. Det kanske kan bli något. 
I alla fall blir det en omlottkofta. Den är inspirerad av alla de som Snitstat Stickat gjort och eftersom jag har både mönstret och entrådigt, benvitt ullgarn i samlingarna har jag satt igång att sticka på den här. Liten och lätt ska den få kunna flyga med mig till Sverige. Mönstret hittar du hos Garntjänst, det har nummer 667. 
Kanske syr jag en kjol till eller så blir det en klänning i Malinka-stil. Jag ska klura på det när jag är i Sverige. 

2 kommentarer :

Tina sa...

Jag blev jättesugen på att sy en klänning i Malinkastil, efter att ha läst på din blogg. Det snurrar Malinka i huvudet på mej hela tiden. Kul!

Alexandra sa...

Vad du är duktig på att planer & verkligen genomföra dina projekt, jag är inte likadan men har värsta kontrollbehovet - kanske just för att jag borde hålla mig till det jag ska göra =) Omlottkoftan & kjolen ser snygga ut på pappret - blir spännande att följa, må gott!