tisdag 22 februari 2011

Tina tipsar

På förmiddagen idag när jag kollade runt bland bloggarna tittade jag in i Tinas inspirerande blogg där hon visade bilder på sina förvaringsfickor för stickat, som hon sytt och hängt på sin soffa.
Jag blev superinspirerad att sy till min stickfåtölj och satte igång. Tyvärr blev bara ena sidan klar på en av förvaringsfickorna för sen gick symaskinen sönder. =(


Men jag visar ändå hur fint det blev. Dessutom blev det lite städat runt stolen och det är aldrig fel. Så här såg det ut före...
I morgon ska vi åka till Nîmes och lämna in symaskinen på ett ställe som vi hoppas finns även i verkligheten, inte bara på page jaunes.

6 kommentarer :

Hamrånge slöjdare sa...

Det var fiffigt att göra förvaring till handarbetet.

MalinSj sa...

En ritigt kul idé. Lycka till med fortsättningen och hoppas din symaskin kan lagas rätt fort. //MalinSj

ExD sa...

Men! Förvaringsidén är grym - men din symaskin! Jag hoppas att det går bra att få den lagad.

disa sa...

Praktisk och fin! =)

Jenny sa...

Men vad smart! Och snyggt blev det också. Hoppas att symaskinen kryar på sig ;)

krakel sa...

Smart förvaring och skönt att se att inte bara min stickplats är FULL med saker! Synd på sy maskinen.