söndag 6 mars 2011

Dags att avsluta


Nu har jag börjat avmaskningen på min Candle Flame. Jag hoppas att garnet räcker. Har inte kommit på än vad jag ska göra om det inte räcker. Men jag hittar nog ett passande garn i samlingarna hemma i Provence i så fall.
Idag blir det tårtbak och sen firande av de två av barnen som fyller år i början av mars. Ikväll blir det första styrelsemötet för Sticka, där jag numera ingår. Vi har möte via skype, vilket jag tycker är väldigt smart när man bor utspritt.
Nej, nu är det dags för lite kaffe och avmaskning.

posted from Bloggeroid

2 kommentarer :

Ulle sa...

du har en speciell avmasning med med resår. Hur gör du den?

Efwa - Medea sa...

Det är avmaskningen som du hittar på Candle Flame-mönstret även om jag bara har fyra maskor istället för 10. I början av varvet la jag upp fyra maskor. Sedan stickar jag tre maskor, lyfter den fjärde, stickar ihop två maskor och drar den lyfta över. Vänd och sticka rätstickning. Fortsätt på samma sätt, sticka 3, lyft 1, sticka ihop 2, vänd.
Jag testade att sticka baklänges på avigsidans varv och det gick jättebra.