söndag 6 mars 2011

Testvirkat

I garnsamlingen i Sverige har jag oblekt, beige och gammelrosa bomullsgarn 8/4, som jag köpt på loppis under åren. Någon gång ska jag virka en filt. Troligtvis en vågig enligt Attic24s beskrivning. Jag vet inte riktigt hur stor filten kommer att kunna bli men det blir nog en baby- eller barnfilt.
Nu har jag för första gången testat att virka för att se hur det blir. Det är faktiskt lättare när man börjar virka själv än ordagrant följer beskrivningen. Jag ska inte starta filten nu, men jag ville se hur det skulle ta sig ut.

5 kommentarer :

metamorphosis sa...

Virkade vågor gör sig verkligen jättebra till barn/bäbisfiltar! Så mycket mer effektfullt än bara raka ränder, men plättlätt att virka när man väl kommit några varv!

/virknovisen metamorphosis

Hamrånge slöjdare sa...

Fina färger tillsammans. Roligt att virka också ibland.

BiZen sa...

Mönstret är jättefint till en liten filt. Roligt att virka också.
Ha en fortsatt fin dag! //BiZen

Otaliga projekt sa...

Tänk att bara "hitta" så fina garner i sin gömma. Jag blev också sugen på att göra en sådan. Otippat att jag vill testa något nytt... Men jag ska nog göra klart någon av mina TRE mormorsrutefiltar först. Tror jag.
Sarah

Lisas garnkorg sa...

De färgerna kan inte bli annat än ljuvligt!