lördag 7 maj 2011

Bara liite till...

Jag har inte sytt på ett tag och inte heller köpt nya tyger på marknaden men idag blev det fyra nya till samlingen. Det är inte så ofta de säljer trikå så när jag hittade dessa kunde jag inte låta bli. Det grönturkos ska  kanske bli en tunika, ett linne eller både och. Eller varför inte en t-tröja till hösten. Två meter räcker ett tag.
Det vita, rynkade uppe till vänster blir kanske en tunika eller linne.
Det andra vita och det svarta blir troligtvis linne, tunika eller klänning och just de tygerna verkar vara något som kommer stort till sommaren. Tilda och jag såg många olika modeller av linnen, klänningar och andra toppar när vi kollade kläder innan påsk. Tygerna har ränder av nästan genomskinligt tyg och de man köper har ett linne under eller fodrat framstycke. Kanske kommer den typen även till Sverige i sommar.
Nu har jag i alla fall tvättat tygerna och vem vet, kanske får jag energi innan jag åker till Sverige, och klipper till något av dem.

2 kommentarer :

Kerstin sa...

Oj, vad jag önskar att kunna sy. Men tyvärr virka, sticka fixa med blommor mer min stil.Nja jag älskar även att göra ingenting dricka gott vin och läsa bra böcker. Finns numera med som en av dina följare. HA en skön helg//Kerstin

Anna sa...

härligt med nya tyger!