måndag 9 maj 2011

Kommer ni ihåg?

I våras började jag virka på en kofta från drops men jag kom bara en bit innan jag gjorde annat. Nu har jag virkat på den några kvällar och ser fram mot att kunna ha den i höst eller eventuellt svala kvällar.
Nu är det dags att börja öka igen och snart är jag klar med själva kroppen. Ena ärmen har jag gjort en bit på så om jag bara kommer på hur jag ska foga ihop ärmen med resten så blir den nog klar innan hösten.
I morgon kväll ger jag mig av mot Sverige så innan dess måste jag tänka ut vad som ska bli min flyg- och busstickning. Det får inte vara något som väger för mycket eller är för skrymmande. Ganska troligt blir det min röda Magrathea-sjal. Men jag behöver något mer...

3 kommentarer :

Iwona Eriksson sa...

Koftan kommer att bli jätte fin! Och ja - för resan det bästa är en sjal - lace garn tar inte så mycket plats:)

Malin sa...

Det ser ut att bli en fin tröja! Blir roligt att se den klar!

Otaliga projekt sa...

Jag virkar ju min efter beskrivningen, gick bet häromkvällen så ny ligger eländet o väntar på bättre tider... Ska bara räkna lite stolpar så ska jag nog få ihop den! Din blir verkligen jättefin! Linda