fredag 6 maj 2011

Lite splittrat

Inget mer än hjärtekatten har känts speciellt inspirerande de senaste dagarna. Men det kan ju bero på att jag varit sjuk. Tog fram min virkade kofta igår och virkade några varv och den blir nog klar någon gång. Fanakoftan startade jag i ett huj men den känns inte så kul just nu. Den är väldigt tjock när den stickas i tre-trådigt garn och jag vet inte när jag ska använda den. Till vintern förstås, men just nu vill jag ha lätta, skira koftor och sjalar att svepa in mig i. 
Min röda Magrathea borde jag ju göra klart och även den skira ryska pineapple delight. Det är bara det att när man som jag varit sjuk några dagar är det mycket annat som hopas på att göra-listan. Snart kommer nog inspirationen tillbaka med ny kraft. 

8 kommentarer :

Otaliga projekt sa...

Jag känner igen mig! Kanske en klen tröst....
Kraft och inspiration kommer strax tillbaka.
Sarah

mary-ann sa...

känner oxå igen meg!
Men så småningom så kommer lusten tillbaka...

Susilull sa...

Visst är det så, man vill ha lite lätta luftiga stickningar när sommaren närmar sig.
Hoppas du snart får dina krafter tillbaka, då kommer inspirationen också!

Ha det så bra!

kråkspark sa...

Jag håller med om att det inte känns ok med varma garner nu när det börjar våras. Lägg Fana åt sidan och ägna dig åt svala material . Den kofta i lin vill jag göra.

Klokegård - Designa ditt Liv! sa...

inspirationen kommer tillbaka. Hjärtekatten är ett härligt projekt.

Följer dig via Bloglovin nu.

Önskar dig en underbar helg!

metamorphosis sa...

Nog tror jag också att inspirationen återvänder snart - och då kanske du bara är tacksam för att där redan finns så många spännande projekt som redan är påbörjade! :)

Hoppas du kryar på dig!

Stickeri sa...

Men... lägg dom åt sidan och börja på något nytt, luftigt och lätt. Nåt som känns kul. Inspirationen till sjalar i ull och tjocka koftor kommer tillbaka. I höst.
Se det som att du hänger undan vinterkläderna ;-)
Sen MÅSTE man ju inte sticka precis hela tiden heller. Egentligen.

"the-Cat-in-the-Yarn" sa...

Hej! Nu öppnar jag mitt lilla galleri med lite bilder. Inte mycket än, men det växer så smått.
Kom och delta i min utlottning av stickad kattfamilj pågår till 7 juni. Hälsningar Sanna

http://the-cat-in-the-yarn.blogspot.com/