fredag 2 september 2011

Första paret ut

Sådär, nu är jeansen klara och trots att jag gick efter måttabellen och valde storlek efter den så blev byxorna väl rymliga. Jag fick sy in dem ganska mycket mitt bak men de är lite säckiga i alla fall. Dessutom är de tyvärr lite för höga i livet. MEN jag kanske kan använda dem ändå när det blir kallare. Just nu har vi runt 30 grader varmt och då har man inte gärna jeans på sig.
På de nedersta bilderna är två nya plagg som jag inte har sytt utan köpt. Efter lite efterforskningar när det gäller färger och stil har jag blivit påmind om att jag borde ha höstfärger och då tex. inte bära svart. Så nu ska jag försöka komma ihåg det och mer sikta på tex. beige i olika nyanser till jackor och byxor. Jag är väldigt nöjd med både capribyxan och kjolen. Kjolen som är en helt annan modell än jag brukar ha, men än så länge känns den bra. Linnet på alla bilderna är förresten ett av de fyra jag sydde härom dagen.

3 kommentarer :

Hamrånge slöjdare sa...

Jag tycker du är tuff som ger dig i kast med att sy jeans!! Och får dom att passa också! Härligt!

Steekjes en Stygn sa...

Ser bra ut. Burda-mönster är tyska och dem brukar vara ganska rymlig.Jag brukar ta en storlek mindre och förlänga sitthöjden och benen.
Snygg färg på kjolen och capribyxorna.
ha en fin helg.
Anje

disa sa...

Jätte snyggt alltihop! =)