söndag 25 september 2011

Lite om mig

Fick en award av Sister Knit. Ni vet väl redan det mesta om mig men kanske något har ändrats sen sist. 
Nu följer fem frågor som tillhör denna award:

Varför började du blogga?
Jag började blogga redan innan det fanns något som hette blog. Min första dagbok på nätet kom igång 1996. Men Medeas Värld startade jag 2007 efter att ett tag läst en massa stickbloggar. Den allra första var Sannas blogg, men det var hennes förra, som hon hade på Passagen. VARFÖR bloggar jag? Jag tycker det är kul att dokumentera vad jag gör här i sy- och stickbloggen. För övrigt har det gett mig en hel del vänner som jag träffat IRL. Det är kul att skriva och att få kommentarer. Så fortsätt att kommentera vad jag skriver. =D
Vilka bloggar följer du?
Jag följer massor med bloggar som ni kan se till vänster i menyn. Det är inte bara stickbloggar utan sy-, väv-, pyssel- och virkbloggar. Dessutom följer jag en hel del inredningsbloggar. Jag har ju själv fler bloggar också och i både Vårt hus i Provence och Huset på landet finns det länkar till massa fina bloggar. Jag hinner såklart inte läsa alla bloggarna men jag vet att jag har länkar till dem när jag får lust att kolla runt lite.
Vilken favoritfärg har du:
Jag gillar färger! Men oftast dras jag till grönt och rött. Försöker just nu testa lite andra färger som rost, brunt och beige. Men även lila ska få vara med...
Vilka favoritfilmer har du:
Oj, vad svårt. Jag glömmer bort vilka filmer jag ser. Men Allt eller inget är en rolig film som jag gärna ser igen. A lot like love är en annan som jag sett hur många gånger som helst.
Vilket land drömmer du om att besöka?
Jag drömmer inte så mycket om att resa eftersom min dröm om att flytta till Provence är uppfylld. Men om jag skulle resa någon annanstans är det New York eller Nya Zeeland som lockar.

Har du lust att svara på frågorna är det bara att kopiera och skriva ner dina svar. Skriv i så fall en kommentar så att jag kan läsa vad du skrivit.

1 kommentar :

Tina sa...

Kul att läsa dina svar!