tisdag 10 januari 2012

Bara lite

Har fullt upp med annat än att blogga men självklart ska ni få se lite av vad jag håller på med när det gäller stickning. Min Cadence tunika/klänning går framåt och garnet är ljuvligt. Det är Marks & Kattens 100% Superfine Alpaca.
Jag stickade ärmarna platt, eftersom jag av någon anledning stickar hårdare när jag stickar runt med liten omkrets.Nu ska de bara sys ihop och förstås stickas lite längre. Men jag var sugen på att sticka lite på kjoldelen för att komma framåt där också.
Jag har också stickat klart min midnattsblå kjol i dubbelt Drops Alpaca. Supermjuk och gosig, men lite väl genomskinlig. Ska sy en foderkjol att ha under. Har bara en ljus sen innan men till den här måste det vara något mörkt.
Bara en sak till...
I söndags tittade jag på free pattern testers group på Ravelry och hittade en jättesöt babytröja att teststicka. Det gjorde jag och snabbt gick det. Nu ligger den och torkar efter blockning och fler bilder kommer senare.
Min låtsas-lillasyster ska snart få barn och det är dags att börja lägga upp ett lager med kläder till den lill* och om det blir en tjej kanske den här kan passa.

6 kommentarer :

Unknown sa...

Så mycket fint du gör. Tunikan /klänningen har väldigt snyggt mönster runt halsen ,spännande att se den färdig. Blir säkert supersnygg.

Lena Andersson sa...

Jösses amalia stickar du allt för hand, hur hinner du sticka så mkt på så kort tid. Jag är impad av er alla som stickar. Lena

disa sa...

Ser jätte fint ut och vilken härlig grönfärg!! =)

Manduzana stickar sa...

Vad snygg din kjol blev! Jag läste på Ravelry om din lösning med hålen längst upp. Smart!

Hamrånge slöjdare sa...

Jättesnygg tunika/klänning. Den lilla rosa är väl för söt!!

Susilull sa...

Gillar verkligen din fina tunika du har på gång! Kul med stickad kjol och jättesöt barnklänning!