onsdag 11 januari 2012

Garnleverans

Precis innan vi åkte iväg till franskakursen i morse kom brevbäraren med paket till mig. Det var mitt garn från Knitting-in-France som kom fram. Färgerna såg inte ut som på de tidigare bilderna men var fina ändå och lite annorlunda än på nytagna bilderna. Fy vad svårt det är att få rätt färg på det man fotar, och det trots att vi faktiskt har ordentligt dagsljus.
Uppdaterat: Dagen efter blir färgen lite annorlunda och mer lik verkligheten.

Av de två i botten, på första bilden, kommer det nog att bli en Fe-tröja eller Offe-kofta som VisaLisa kallar sin. Jag tror att jag ska plocka fram stickmaskinen ur gömmorna och sticka kroppsdelen på den och sen ärmarna för hand. Det går lite snabbare då och jag behöver inte vänta tills jag är klar med allt annat jag håller på med. Bra va?
Jag hann förresten med en sväng på marknaden också och det blev lite tyg inhandlat. Ovanligt för att vara en onsdag. Men det kommer i ett annat inlägg.

1 kommentar :

Hamrånge slöjdare sa...

Färgerna ser helt underbara ut tycker jag!! Det är så snyggt med melerade garner!