tisdag 17 januari 2012

Maskingjort


Ibland, men inte så ofta, tar jag fram min stickmaskin och stickar några varv. Idag tex. stickar jag på en Offe-kofta. Koftan som Visalisa har designat. Jag stickar i mitt nyaste Dream in Colorgarn i färgerna November Muse och Tea Party.
Ärmarna däremot ska jag sticka för hand och kanten också förstås. Men hjälp vad skönt det är att kunna sticka det slätstickade på maskin. Nämner bara i förbigående att jag råkade köra ett varv utan garn så att alla maskorna föll av. Men det löste sig till slut. Här nedanför är mitt stickprov. Det blev faktiskt riktigt snyggt med ljusblått till. Men det skulle inte passa till något om jag gjorde en ljusblå kant på min kofta så den får nog bli gul eller grön eller cerise eller orange eller någon annan färg som jag blir sugen på när koftan är klar, nån dag.

4 kommentarer :

Visa Lisa sa...

WOW! Och vilken snygg brun-beige kombo! Ska bli spännande att se hur den blir!

Anette L sa...

Det går ju onekligen snabbt med stickmaskin, och snyggt blir det, men jag gnetar på för hand ;o) Dina färger är riktigt harmoniska och fina! Jag får nog göra en kofta till, i lite lugnare färger än cerise och svart ;o))

Hamrånge slöjdare sa...

Jag har aldrig provat en stickmaskin, men vi har fått en till vår vävgrupp, så det ska bli av. Ska bli intressant att prova. Snygga färger på din kofta.

Anonym sa...

Tänk att brunt och blått faktiskt kan vara snyggt. Det var ju helt otänkbart i "min ungdom" ;o)! Men trots allt tror jag att det blir häftigare med någon av de andra färgerna du funderar på att ha. Ser fram emot att se resultatet!
En gång i tiden hade jag en stickmaskin men jag använde den så lite att jag gjorde mig av med den efter att den stått och tagit plats i klädkammaren i flera år. Nu skulle det varit kul att ha en..
/Birgitta