tisdag 14 februari 2012

Kärlek

På vår promenad i vårvädret blev jag med mer garn. Utanför min LYS (local yarn store) stod en reakorg och både jag och mannen tyckte det var ett fint garn de sålde till bra pris.
Det är Bergereine i 50% ull och 50% bomull. Mjukt som bomull men med bättre fall, antar jag. Det blev 10 nystan och jag tänker sticka en kofta i det. Helst nu. =D
Min utmaning här i kanten går inte såå bra än så länge, men det är ju bara 45 dagar som gått av året. Snart ramlar alla färdiga projekt in och då minskar ju garnlagret i samma takt.
På tal om vårväder förresten. Solen värmde så vi tog en kaffe på ett café. Helt enkelt ljuvligt.

8 kommentarer :

krakel sa...

Det där garnet fick jag av en tillfällighet tag på i Sverige och det blev underbara sockor och min favvo-mössa.

krakel sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Bergereine = BomUll från M & K!

Efwa - Medea sa...

Anonym: Jaha, är det samma sort??

Hamrånge slöjdare sa...

Våren kommer nog här snart också! Härligt att fika ute!

Anonym sa...

Ja, det tror jag! Se bloggen Purlwise (ca 2005) om detta!

Anna sa...

Ser spännande ut! Koftor och denna blandning är en bra kombination. Jag har stickat i ett annat ull/bomull och gillade det mycket.

kramar
Sanna

Efwa - Medea sa...

"The long lost identical twin of the Bergereine yarn" skrev hon ju faktiskt 2005. Sedan har väl antagligen Bergereine kommit tillbaka och Marks BomUll försvunnit. I alla fall här i Frankrike. =)
Alltid kul att lära sig nya saker.