tisdag 14 februari 2012

Så mycket idéer...

Jag tror jag blir knäpp snart. Idéerna poppar upp i ohejdad fart och jag hinner inte nåt, känns det som. Måste försöka sortera mina tankar och rensa bort projekt jag inte vill fortsätta med.
Min senaste tröja med saddle shoulder känns inte som om jag kommer att använda. Själva axeln blir bra men garnet ser inte så fint ut som jag skulle önska. Det gör sig kanske bättre som en virkad scarf eller sjal.
Jag har några olika förslag så vi får se om jag testvirkar med de nystan jag inte börjat sticka med än. Och om det blir bra repar jag nog upp tröjan. Kvaliteten är ljuvlig men randningen tilltalar mig inte.

4 kommentarer :

Jenny sa...

Jag känner så väl igen mig! Idéerna pockar så intensivt att de känns som oavslutade projekt innan man ens börjar. Det är därför jag inte vågar mig på att börja sticka, det räcker så bra med alla sy- och broderiidéer. Men man blir sugen ibland när det finns så mycket fint stickat ...

Sunna sa...

jag gillade verkligen det garnet men gillar du det inte är det lika bra att repa annars använder man den inte

Efwa - Medea sa...

Sunna: Jag gillar garnet jättemycket men inte hur randningen blir. Ska försöka virka lite rutor och kanske göra en sjal istället. Såg en kvinna på syfestivalen i Paris som hade en sjal av virkade rutor som jag blev sugen på. Hoppas vi ses på lördag!

Lena Zolland sa...

Supersnygg sjal. Din kommer att bli minst lika fin i Norogarnet. Koftan du stickar kommer också att bli jättefin. Saddle shoulder kanske passar bättre i det lite fastare garnet.