måndag 7 januari 2013

Mitt andra FO 2013

Vad härligt det är att avsluta saker. Även om det inte blev koftan så blev det idag ett par sockor som legat tysta i ett hörn.
De här hamnar i lådan för presenter. Kanske blir det namnsdagspresent till någon framöver eller så blir det en gåva av någon annan anledning.
Jag har stickat efter Dödergöks mönster till krumelursockorna och det var första gången med istickshäl för mig. jag har tidigare tyckt att passformen varit kass och att de känns lite för små. Jo, jag har provat andras sockor stickade på det här sättet. Men jag tycker nog ändå att de är okej och det går ju väldigt snabbt att sticka hälar på det här viset.

3 kommentarer :

heidi sa...

du är verkligen flitig!

ja, det där med passformen på sockar kan vara olika:) och det visar väl om något hur olika våra fötter är - så det är bra med många sockmönster, eftersom det ökar möjligheten att hitta ett sockmönster som både passar och ser fint ut:)

dina sockar ser jättefina ut! en fin present till någon:)

Ullfull sa...

Jättefina!! Använder mig av samma mönster, toppen!!/God fortsättning!! Anita

Sunna sa...

Tänk det är en häl jag sällan gjort också, undrar varför, den är ju både enkel och snygg, måste skärpa mig, ha det gott, hoppas vi ses på mässan