söndag 15 augusti 2010

En mörk citron

Nu är min andra citronsjal klar. De sista varven var dryga men med ljudbok i öronen gick det betydligt mycket lättare än förra sjalen. Nu ligger den i blöt och det ska bli spännande att se och känna hur garnet förändras när det har torkat.
Jag stickade en extra rapport för att få sjalen lite större än originalet. Den blev nog mycket större än min förra eftersom drops silke-tweed är lite tjockare och att jag stickade med stickor 4.5mm. 

Nu är det dags att plocka fram antingen ärmarna till Hallett's Ledge eller ärmarna till min orange Valkyria.

16 kommentarer :

Iréne JB sa...

Oj vad snabbt du blev klar. Fin citron :)

Tina sa...

Den blev underbar! Jag gillar att den är höstigt mörk. Vet du, nu har du fått mig att börja på min andra Citron. Det var bra, för jag har haft inspirationskris. Tack! :)

skapasaker sa...

Hej du! Här sitter jag bak i en bil på väg från Stockholm och stickar på en citron. Det är min tredje eller fjärde och garnet är tunt som hår. Blir nog tvungen att lägga på minst en rapport utöver mönstret, så jag känner med dej när jag läser om din lila sjal. Men det är ju värt det för den blev ju så snygg!
Tyget i mina byxor har jag köpt på Stoff och stil. Bästa tygaffären ever. Den finns söder om Malmö (tidigare i Köpenhamn) men de säljer även på nätet. Underbara tyger och underbar bredd i sortimentet. Deras mönster är för det mesta super oxå.
Eva

Myggan sa...

Snygg!
/Anna

kråkspark sa...

Den blev verkligen jättefin och kommer säkert att varma dig i vinter! Är också inne på att sticka en Citron fast i ett gammalt entrådigt Kilafors som jag sak färga.

sinneskatten sa...

Mmm så fin färg, citronen vinner på att få en omgång extra.

Jullan sa...

Så ljuvlig!
Härlig färg nu i höst!

Lena Andersson sa...

Den blev super fin.
mvh Lena

Christina sa...

Läcker lila citron, funderar själv på att göra den i flamgarn..

Anonym sa...

Makalöst vilken fart du har på stickorna ... jag blir väldigt imponerad och vacker färg på den.
Maggan
http://livsglimtar.wordpress.com

Alexandra sa...

Ahaa, då förstår jag =) Underbar!! & vad varm & go den ser ut tillskillnad från "små" Citroner =)

Pixi sa...

Bara älskar citronen!! Härlig färg du valde !!=)

Aviga och 2 räta sa...

Jätte, superfin.
/Lisa

Anita Tørmoen sa...

Flott sjal:)

Anonym sa...

Vilken härlig färg och storlek.
Den blev jättefin!

Annelie sa...

Underbar sjal och färg på din citron, en sådan skulle man behöva när man går på bio i Singapore, här vet de inte vad lagom är för något. Svinkallt är rätta ordet.
Lilla är min favofärg alla kategorier.