söndag 15 augusti 2010

Bara "lite" kvar

Har ägnat stor del av helgen åt att sticka på min lila citronsjal. Nu är det "bara" 4 varv kvar + avmaskning. Det är bara det att det är drygt 600 maskor per varv.
Jag har gjort en extra rapport och sjalen kommer nog att bli stor och härlig och kommer att värva mig i höst. Just nu värmer den lite väl mycket i mitt knä.
New Moon tog just slut i mina öron så nu ska jag börja lyssna på en ny ljudbok för att distrahera mig lite när jag stickar. (Jag lyssnade på den engelska versionen men den finns på svenska också).

3 kommentarer :

Alexandra sa...

Oj, vad snabbt du stickat din Citron =) Vad är de för lilafärgade härvor på bilden? *nyfiken*

Efwa - Medea sa...

Det är det lilafärgade garnet jag stickat min citron av. =)

by Caloweena sa...

Visst är det härligt att kunna sticka o lyssna på bok samtidigt!? Jag har också lyssnat på twilightböckerna på svenska förut och håller nu på att lyssna igenom dem på engelska den engelska versionen är faktiskt mkt bättre! :)