torsdag 28 mars 2013

Glad Påsk

Idag har jag sytt små tetror som ska bli lavendel-tetror. Jag ska stå på vårmarknad i Mullsjö den 14 april och då ska jag bl.a. ha med en del av dessa. Kom på att det passar med provençalskt tyg så jag fick gå till tygaffärern och köpa lite eftersom jag inte hade något sådant. I morgon får det bli i en annan färg.
Här i Frankrike är det en helt vanlig arbetsdag i morgon, liksom på lördag. Här är bara Lundi de Paque (annandagen) helgdag. Men det är Feria de Paques hela helgen med musik på alla torg, barer och restauranger brer ut sig och tjurarna springer runt både på gatorna och på Arenan.

3 kommentarer :

Unknown sa...

Glad Påsk!

Eva-Lotta och Peter Roovete sa...

Hej, väldigt fina, jag blev inspirerad. Har du blandat lavendeln med något när du fyllde dem? Eller har du bara ren lavendel i dem? /Eva-Lotta

Efwa - Medea sa...

Eva-Lotta: Jag tog bara torkade lavendelblommor i mina.