tisdag 7 maj 2013

Så var det dags

Igår startade sjal-kalen Leaf Evolution på ravelry och jag har stickat första ledtråden som var pytteliten. Ny ledtråd kommer tydligen redan på torsdag. Tur det för nu vill man ju gärna sticka en bit.
I helgen nystade jag en av malabrigohärvorna jag köpte på tradera. Konstigt nog hade härvan 6 ändar och det var trassligt att nysta.
Det blev tre nystan i slutänden trots att jag inte klippte av något. Ja, ja, så kan det bli när man handlar på tradera.
Idag är det förresten symöte hos Husmorsskolan. Kolla in vad andra håller på med idag.

2 kommentarer :

Lena sa...

Så mycket fint du gör! Jag blev jättesugen på att sticka din "smurfmössa"! Den är superfin! Lite fel årstid för mössor dock, men jag skrev ut mönstret och sparar det till hösten. Tack för det!

/Lena

Sunna sa...

Här händer det grejer som vanligt, hoppas allt är bra med dig, ha det gott