fredag 10 maj 2013

Solskensresa

 Idag har jag, Tilda och Emma varit i Marseille på shoppingtur. Tilda lyckades hitta massor som hon hade tänkt sig att köpa, jag och Emma köpte inte lika mycket. Men jag hittade två garnaffärer där jag trots allt handlade lite. På la droguerie köpte jag mönstret Cargèse. Det är linnet som Karin på stickpodden efterlyst och jag blev sugen på att sticka ett sådant. Jag hade trott att jag skulle köpa lite tyg till kläder men när jag väl var i affären blev det för mycket och jag kunde inte välja.
Sedan hamnade jag i Phildar-butiken. Där köpte jag lite sockgarn, en sticktidning och en stick-pryl. Alltihop visar jag en annan dag.

1 kommentar :

Christel Wijk sa...

Det låter som en härlig resa. Kul att du hittade något. Det ser ut som att där är en hel del att välja på i garnaffären. Kram Christel