söndag 23 juni 2013

Sockgarnsrester

Kanske minns du att jag saknade ett paket med sockgarner som jag köpt från Tradera? Det kom fram till slut och när vi kom till Sverige nu senast låg paketet och väntade hos mina föräldrar. Jag inser ännu mer att jag behöver enfärgade sockgarner nu när jag har en massa rester. Eller så blandar jag lite hej vilt. Vi får se hur det blir. Funderar i alla fall på att sticka en eller flera babytröjor och mössor av garnet. Rätt som det är kanske någon i närheten får barn och då är det kul att kunna plocka fram lite färdigt från gömmorna.

6 kommentarer :

frisky frog sa...

Härliga färger!

eddy sa...

underbart!!!

heidi sa...

ja, det där med sockgarnsrester är svårt:)

jag följer dödergöks blog, och hon brukar sticka sjalar och nya sockar med restgarner - kanske det kan vara något??

Stickmamma sa...

Härliga färger! Gör barnfiltar i rätstickad Domino. Avsluta med I cord-kant. Filten blir liksidig och kan tvättas i maskin.
Kan det bli bättre?

Efwa - Medea sa...

Stickmamma: Vilken bra idé. Jag som gärna vill testa dominorutor mer än till armband.

Manduzana stickar sa...

Härligt med massa färgglatt sockgarn!