måndag 22 juli 2013

Sy med en plan

Jag har fortfarande en hel del sommarkjolar och annat som jag är sugen att sy och dessutom i behov av. Men visst kan man ändå börja fundera på vad som kan tänkas behöva sys till hösten. Tyger finns en hel del i hyllan och prio ett är att använda det jag redan har. Tex något av de på bilden.
Som vanligt inspireras jag av The fabulous dr E och hennes Seasonal Sewing Collection aka 6PAC. Inför hösten borde jag enligt hennes tips sy följande:
Autumn
Skirt or trousers (neutral)
3 blouses/tops (1 to match, 2 to complement)
1 Layering top/cardigan (to match skirt/trousers)
Jacket (co-ordinating neutral)

Jag tror nog att det skulle kunna bli väldigt bra. Jag behöver fler toppar, kjolar går alltid åt. Koftor har jag flera på gång och kappan jag sydde förra vintern kommer kanske inte att användas så mycket så en jacka vore helt rätt. Om den tillklippta jackan i OddMolly-inspiration inte "har krympt" när den legat i hyllan kanske den kan få bli klar den här hösten, tre år efter att jag klippte till den. Kanske borde jag helt enkelt göra mig av med den, och så får det bli om jag inte syr den i höst.
Men nu ska jag först sy klart min vita linnekjol.

Inga kommentarer :