torsdag 17 oktober 2013

Kvällsgöra

Ikväll har jag både stickat fingrar på fingervantar och fortsatt på ärmarna på min Emelie. Gillar inte alls att sticka två varv av vardera två nystan för att slippa färgskillnader men måste man så måste man. Jag vill ju helst sticka båda ärmarna på en gång men att trassla med fyra trådar vill jag inte så jag stickar en bit på den ena ärmen och sen lite på den andra. Den ena ärmen är nedanför armbågen nu och den andra är snart där så i helgen blir jag förhoppningsvis klar. L Ä N G T A R

7 kommentarer :

Maria sa...

Den blir verkligen jättefin! Hur många nystan har du använt nu?

Otaliga projekt sa...

Åh, vilken fin kofta. Vacker med spetsen fram men ändå inte så skir att det blir en sk finkofta.

Efwa - Medea sa...

Maria: Jag är på min tredje härva. Det ska bli spännande att se vad den väger när den är klar.

Iréne JB sa...

Hon kommer att bli så fin Emelie! Blir bara mer och mer kär :)

heidi sa...

den är verkligen värd allt extra besvär du har med garnet!!

eddy sa...

å vad fin den blir!!!

Manduzana stickar sa...

Heja heja! Snart är den klar :)