tisdag 12 november 2013

Så lite tid...

Flänger landet runt, stickar lite och träffar en massa folk. Att dessutom ha supersegt internet gör ingen glad, allra minst mig. Jag tränar på tålamod men det är inte lätt.
I fredags var jag med äldsta dottern på Textilcentrum i Sundbyberg. Det är verkligen en härlig affär. Den här gången köpte jag ingenting, men det gjorde Jonna. Så jag fick ju klappa lite tyg även när vi kom hem.
I lördags åkte jag på lokalgruppsträff med föreningen Sticka. Det var mycket prat, skratt och intressanta saker som diskuterades och dessutom blev det lite garninköp. Tex det här sockgarnet som jag nu stickar sockor till mig av. Jag köpte även lite annat garn med det har jag inte fotat än.
 Alla som var på träffen fick uppdrag att sticka armband till förmån för Garnkampen mot cancer och vi stickade totalt 105 armband som snart ska överlämnas till Garnkampen så att de kan sälja dem. Vi samlade också in lite pengar som sätts in på deras insamling. Det känns verkligen bra när stickningen även kan göra nytta.
I morgon, dvs onsdag, ska jag och mannen åka till Tranås för att äta lunch med tidigare kollegor. Det ska verkligen bli trevligt.


Inga kommentarer :