torsdag 29 februari 2024

En extra dag

 Denna extra dag är det dags att fota en gång i timmen. Kul att se vad som hinns med när jag får en extra dag. Fler som också fotar hittar du på ettfotoitimmen.se.

05.50 hade jag varit vaken ett tag. Dricker första koppen kaffe och tittar på stickningen som ska bli en tröja till ett barnbarn som snart fyller år. 

06.50 läser jag lite om träning innan jag gör ett yogapass. Även om det går långsamt har jag blivit mindre stel efter att jag började med yoga i januari. 

07.50 är jag ute på min promenad efter yogapasset. Yoga gör jag helst varje dag men promenaden blir bara vissa dagar.
08.50 äter jag frukost och kollar kläder i Vogues app. Pratar lite om trender ibland på mina kurser och behöver lära mig lite mer om hur jag hittar dem, trenderna alltså. Jag är inte så trendig själv men lite intressant är det ändå att kunna filtrera fram vad som kan vara användbart. 

09.50 är jag på jobbet och jag börjar med att packa lite tyg som ska postas senare. Är du sugen på tyg hittar du min webbshop här.
10.50 funderar jag på om det är dags att testsy en påse till en ostkorg. Det är ett företag som gör ost och som vill ha en offert på vad jag tar för att sy ett ganska stort antal påsar att ha mellan korgen och ostmassan. 
11.50 fixar jag en hel massa olika saker och bockar av en punkt efter en annan.

12.50 kommer jag hem för att äta lunch. NU längtar jag efter sol, värme och andra färger i trädgården. 

13.50 Tillbaka på jobbet igen och strax öppnar jag butiken.

14.50 börjar jag packa upp tyger som levererats och som ska in i webbshoppen.

15.50 jobbar jag med admin 

16.50 tar jag lite rast o spelar lite wordfeud

17.50 och det är inte helt mörkt. Det är underbart att det går mot ljusare tider. 

18.50 äter jag middag i min ensamhet. Mannen är på möte och får smörgåstårta där. 

19.50 är jag i syrummet och trär en maskin. Hade missat att ta hem en mojäng. Men nästa gång jag har tid är det bara att sätta igång. 

Vid 20.50 tittar vi på ett avsnitt av Carina Bergfeldt som vi missade när vi var på Syfestivalen. 

Det var allt för idag. 

15 kommentarer :

Karoleen sa...

Smart tanke att läsa om träning och sen träna - då tränar du ju både hjärnan och kroppen. Ett vinnande koncept tror jag!

Annika sa...

God morgon, alla verkar vara vakna tidigt. Själv sussade jag sött fram till 7 och mornade mig till 7.30, sen var det dags att börja jobba :-)

Micke sa...

Fler som är vaken tidigt, själv var den 06:25 när jag kom till "livs igen" :)

Tror inte denna extradag gör så särskilt mycket för mitt vidkommande.

Anni sa...

Det är alltid lika härligt att titta in hos dig och ta del av din energi!
Hoppas att Syfestivalen var lyckad?!

Efwa sa...

Karoleen: Ja visst är det smart att både läsa om och träna. Ibland blir det bara läsningen. 😏

Efwa sa...

Annika: Jag sover väldigt sällan så länge som sju även om det faktiskt hände häromdagen. Men lika ofta kan det bli att jag vaknar kl. 05. Inte kul alls.

Efwa sa...

Micke: Jag tror inte heller att den här dagen ger något extra. Men det är ändå lite speciellt. Kanske mest för de som är födda den 29/2 och äntligen får en riktig födelsedag.

Efwa sa...

Anni: Jo, jag är nog ganska fylld av energi. 😅
Syfestivalen var lyckad och jag börjar återkomma i vanliga banor igen. Det tar ett tag att komma in det vanliga jobbet efter några veckor med förberedelser, genomförande och efterarbetet.

Annika sa...

Tack för titten, usch att vakna vid 5, ibland vaknar jag mitt i natten och inte kan somna om , det är vidrigt.

Joakim sa...

Tittar förbi din dag. Fina tyger :)

Vonkis sa...

Spännande med ostpåsarna! Det finns så mycket som man (eller i alla fall jag) inte har en aning om.

Efwa sa...

Jag hade ingen aning heller. Men de gör ost i korgarna och vill ha en tunn tygpåse för att det ska vara lättare att få rentvå korgarna när osten är klar.

Eva sa...

Tittar in på din dag. Hua så tidigt, jag är en riktig sömntuta :) stickar ofta och mycket men gillar även att sy om tiden finns. Håller med dig nu vill vi ha vår och mera färg i trädgården.

Lillian "sognafaret" sa...

Jeg koser meg med slike hverdagsinnlegg. Man blir liksom godt kjent da, ser hva en har til felles med andre og kanskje noen ideer til noe man kan gjøre selv, I morgen er det vår, etter kalenderen i det minste.

Anni sa...

Så kul att ostfirman hittat till dig! Udda uppgifter är bra för kreativiteten.
Sol hade du kunnat få hos mig idag, men det blåste rätt kalla vindar.