söndag 11 februari 2024

En vintrig februarisöndag

 Idag är det EFIT-dag och det är dags för mig att vara med igen. Fler som fotar hittar du på ettfotoitimmen.se.

Tiden går så fort att jag helt missat att vara med på fotodagarna de senaste månaderna. Men mest beror det nog på att jag missat att lägga in påminnelser.

Jag jobbar med mina sykurser och i tygaffären och nästa helg är det dags för Sy-och Hantverksfestival i Stockholm.

Men nu ska du få följa min söndag i bilder. 

Morgonkaffe och stickning
Kl. 07 sitter jag i soffan och stickar sista varvet på min patentstickade långkofta och dricker kaffe. 

08.00 gör jag mitt dagliga yogapass. Något som gör mig lite mjukare o mindre stel i kroppen. 

09.00 sitter jag i sängen och läser en stund. Jag är dålig på att vara ledig så jag "tränar på" det på söndagarna. 😀
10.00 Duschar jag och gör mig klar för dagen. 
Vid 11-tiden har jag plockat fram delar av min garnsamling för att få koll på vad jag har. 
Vid 12-tiden hämtar jag mer garn på vinden och fotar ut genom fönstret. 
Vid 13-tiden har jag slagit in ett paket eftersom vi ska på barnbarnskalas i eftermiddag. 





Strax innan två är vi på väg till kalaset. Ett barnbarn har fyllt 7 år. 

Strax innan tre har vi fikat klart och paketöppningen börjar


Strax efter fyra är vi på väg hem igen och stannar vid affären. 

Strax efter fem lägger jag en tröja i blöt och tvätt. Den ska lagas lite men får tvättas först.
Strax efter sex fotar jag blommorna på bordet som påminner om att det går mot vår 
Strax efter sju sjunker jag ner en stund i soffan och spelar några varv av CandyCrush. 

Efter middagen ser vi ett avsnitt av The Crown. 
Avslutar dagen med att se om jag hittar var jag är i mönstret till den här tröjan som jag hittade bland garnerna jag sorterade tidigare idag. Den är plommonlila i verkligheten 💜




7 kommentarer :

Vonkis sa...

Se där, då har ditt inlägg lärt mig vad patentstickning är :-)

Efwa sa...

Ja, det ser ut så där. En slags ribbstickning, men mer fluffig.

Micke sa...

Välkommen tillbaka från glömskan 🤗😄

Anni sa...

Du har verkligen fulla dagar, det har jag ju sett! Så typiskt att det är syfestival nästa helg, då jobbar ju jag!
Patentstickning är en favorit, men det var väldigt länge sedan jag stickade det. Beror nog mest på att det inte är den snällaste varianten när man har rundare former ;-) Glömmer aldrig när jag var nyförlöst med första barnet och fick en patentstickad tröja av mamma. Inte så snyggt till mina amningsstinna bomber :-D :-D

http://kraka.moah.se sa...

Ah, du spelar också Candy crush! Jag gör det som avkoppling när jag läser och behöver en kortare paus.

Anna sa...

Inne och kikar på din dag. Ser att du också har snö
// Kram Anna

Anni sa...

Ja du, det där med att hitta påbörjade stickningar i gömmorna ... Du påminner mig om några jag har liggande. Så mycket som behöver rensas här hemma. Vilken dag som helst.