fredag 31 januari 2014

Åttiotal

Håller på och rensar ännu en gång när jag plockar tillbaka alla saker i mitt nya syrum. Och när jag bläddrade i en stickbilaga från Vi föräldrar från början av 80-talet hittade jag den här ljuvliga tröjan. Lika fin nu som då tycker jag.
 Igår var vi på IKEA för att köpa nytt sybord till mig och då köpte jag även rullvagnen Råskog som jag ska ha diverse nödvändiga syprylar på.
Nya syhörnet såg ut så här i gårkväll. Nu är där lite mer saker, men jag är inte färdig men fortsätter i morgon. Nu tänker jag ta fredag och sticka klart min Bows and Arrows för att kunna räkna garnmetrarna till min garnstash-uträkning.

2 kommentarer :

Unknown sa...

Härligt syhörn!

Froding sa...

Jag har ju också en Bernina 440QE men har provsytt den nya Bernina 710, och den har autotrådklipp, stor underspole mm . Undrar om du testat, skulle vara kul att höra vad du tycker.