onsdag 1 januari 2014

Det nya året

Det är så härligt att ha ett nytt blankt år framför sig. Allt är möjligt och jag ser fram mot att lära mig massa nytt, lära känna många nya människor och att få mer gjort av det jag drömmer om. Bl.a. är min målsättning inför 2014 nedanstående punkter. Och som vanligt kan saker hända som gör att jag både vill och måste justera det jag just nu vill. Men så här är det just nu:
  • Jag lovar mig själv att sy många fler klänningar kommande år. Drömmen vore minst en i månaden, men en varannan månad är kanske mer rimligt.
  • Jag lovar mig själv att sy så mycket som möjligt av de tyger jag redan har på tyghyllan. 
    Kanske syr jag en sån här klänning som min mamma har på sig i slutet av 60-talet
  • Jag lovar mig själv att i första hand sticka efter egna mönster istället för att köpa fler mönster av andra.
  • Jag lovar mig själv att skriva och publicera minst 6 stickmönster under 2014
    Bland annat kommer mönster till de här tre sakerna under 2014
  • Jag lovar mig själv att shoppa garn i samlingen i första hand. Jag har så mycket fint som jag mer än gärna vill använda.
    Delar av min garnsamling
  • Jag vill sticka minst 7 koftor under året. Gärna 12, men det är mycket annat som ska göras också. 
  • Jag ska fortsätta sticka sjalar till mina vänner som fyller år.
  • Jag ska bli bättre på att skriva mina morgonsidor som jag vet sorterar allt som finns i mitt huvud.
  • Jag ska skriva åtminstone två noveller under 2014 och skicka in dem till tävlingar. Utkasten finns redan.

6 kommentarer :

Anna Martina sa...

Så många ambitiösa nyårslöften och mål. Jag är helt med på att sticka från stashen, har ju redan så mycket fint garn i den som jag vill använda!

AnnaF sa...

Det är härligt att läsa om dina mål för året :)
Morning pages låter jätteintressant! Det kanske är ett bra sätt att sortera upp min virriga utbrända själ?

Efwa - Medea sa...

Ja AnnaF, det måste du testa!

kråkspark sa...

Lycka till med allt du har framför dig! Jag är riktigt nyfiken på dina mönster!

Anna sa...

Många fina mål! Ser fram mot att följa ditt 2014.

Anonym sa...

Mmm ... klänningar och koftor - det är även min melodi. Kofta är bra att ha med om utifall ... och lätt att stoppa ner i väskan. '
Man känner sig fin i klänning, samtidigt som det är väldigt praktiskt: armar uppåt sträck - och vips är du snyggt klädd utan att ha behövt fundera på om överdel och nederdel matchar. God fortsättning på ditt nya skaparår!
Ewa utanför Halmstad