onsdag 15 januari 2014

La petite robe noire

Insåg häromnatten när jag inte kunde sova att jag faktiskt behövde en svart klänning för tillfällen då endast svart passar. Även om jag aldrig använder svart numera så vet jag att det ibland behövs. Jag hade tänkt sy en klänning och letade efter svart, snyggt tyg på marknaden idag men hittade inget. Däremot hittade jag den här klänningen i en butik nära oss där de sålde alla kläder för 50-70% av priset. Just den här var det halva priset på. 
 Jag tyckte att den var snygg och de hade en storlek som passade mig. Voilà så kan jag lägga tiden på att sy något färgglatt istället. Men jag får sticka en svart kofta att ha innan jag haft tid att sy en svart kavaj, eller har jag sådan tur att jag har en svart kavaj i min svenska garderbo. Det får jag kolla när jag kommer dit. I så fall får jag hoppas att den har rätt svart färg. Vilket inte är självklart.

1 kommentar :

Iréne JB sa...

Jättefin säger hon som gillar svart (men då gärna i kombination med knalliga färger som komplement). Gillar modellen. Själv har jag svårt att köpa klänningar då jag har typ tre olika storlekar på över-, midje- och stussvidd.