fredag 3 januari 2014

Lättare sagt än gjort


Jag är väldigt bra på att drömma om allt jag vill göra och ibland blir det gjort ibland inte. Men det kanske är något jag behöver påminna mig om att faktiskt även GÖRA.
Idag ska jag försöka fixa till min kappa som jag sydde i november och som tyvärr är lite trång över axlarna. Det enda jag tänker göra är att byta ut fodertyget i ärmarna till just fodertyg och hoppas på att den passar bättre.
Sedan ger jag mig på en tillklippt klänning...

posted from Bloggeroid

3 kommentarer :

Unknown sa...

Lycka till med ändringen! Hoppas du blir nöjd sen, det är ju så tråkigt när man sytt något så fint om man inte använder det för att det inte riktigt passar. Har tyvärr råkat ut för det otaliga gånger själv 😊 men hoppas kunna lära mig mer om mönsterpassning framöver!

Cina sa...

Det där känner jag igen. Drömma och planera men inte komma till skott. Det får nog bli mitt mål för 2014 också, att få fingrarna ur!

heidi sa...

drömma och planera är den första delen av nöjsamheter, den andra delen är att börja och göra klart:)

men ibland är det svårt:)