lördag 11 januari 2014

Vårplanen

 Jag planerar sedan länge vad jag ska sy inför varje säsong och det är bara en enda gång som jag sytt allt det jag planerat och det var i höstas. Kanske blir jag bättre på att tänka ut vad det faktiskt är för plagg som jag verkligen använder och det är ju bra i så fall. Jag tänker bli ännu bättre på det och nu i vår, eller rättare sagt från nu och fram till i slutet av mars ska jag sy plaggen på bilden. Klänningsmodellen byter jag kanske ut. Om den jag just nu håller på med i ett annat tyg inte känns bra, så byter jag bara modell. Men det blommiga libertytyget ska bli en klänning. Tygerna är placerade i samma ordning som skisserna så att man kan tänka sig vilket tyg som ska bli vilket plagg.
När jag la tillbaka högen med tyger jag skannat insåg jag vilket liten del av tygsamlingen som går åt varje säsong. Jag önskar jag kunde öka takten på sömnaden och göra mindre av annat. Men det är ju inte alltid man kan bestämma allt själv. På bilden ser du en del av min tygsamling.

1 kommentar :

Unknown sa...

Vilken härlig tygsamling! Skönt att se att det är fler som samlar på sig tyger ;). Vårplanen ser jättefin ut, ska bli roligt att se resultatet sen! Mvh Nina