måndag 5 maj 2014

En bild då och då...

Idag är jag tillbaka i Arles igen efter flera veckor i Sverige och samtidigt är det Ett foto i timmen-dag. Fler som också fotar hittar du här.
Runt 20 tog vi en promenad runt stan. Vi skulle egentligen lagt böcker i biblans box men det var stängt in till gården där boxen finns så det blev inget med det. 
 Runt sjutiden åt vi anka och haricots verts. Mycket mumsigt.
 17.48 fotar jag de blommande kaprifolerna på övre terrassen. Nu väntar jag bara på att passifloran ska få knoppar och blomma lite.
 16.30 är vi hemma igen och jag plockar fram garn ur garnskåpet så att jag kan slutföra min Chance of Showers-kofta. Gillar verkligen kombinationen Babyalpaca Silke.
 15.30 har jag läst ut boken jag började på igår på resan. Lite för otäck för min smak men jag kunde förstås inte låta bli att läsa ut den för att få veta hur det gick. Deckare är väl egentligen inte min grej även om jag läser det ibland.
14.30 låg jag utslagen i solstolen och bara njöt av solens värme och missade förstås att fota. Jag älskar verkligen att känna solens strålar smeka min kropp.
13.30 ligger vi på en perfekt plats i sanddynerna. Där fläktar det lagom mycket. I vattnet är det bara 17 grader så det blir bara en svalkning av fötter och armar, inget bad. 
12.40 är vi på väg till stranden och stannar vid storkboet men storken håller på och tvättar sig och det går inte att få till någon bra bild idag.
 11.36 fotar jag lobelian som har stått på terrassen över hela vintern och nu blommar mer än någonsin. Gissar att det bara är i norden de är ettåriga. Men nu ska vi till stranden...
10.36 Mina två hortensior som står i krukor på terrassen över hela vintern kommer ganska snart att slå ut. (glömde visst fota 09.36)
 08.36 har jag nyss vaknat. Jag kom inte hem förrän efter 01 inatt så det var skönt med sovmorgon. Platanen utanför fönstret är fullt utslagen sedan länge.

6 kommentarer :

Elisabet. sa...

Åååå, ljuvligheter, vilka bilder!
Vilken grönska!

Majsan sa...

WOW!! Ett storkbo! Jag blir lätt avundsjuk ;)

Ha en fortsatt fin kväll.

Ruta Ett sa...

Kul med bilder från Frankrike! Frodiga växter och sanddyner ser härligt ut!

Micke sa...

Kul se lite sommar och sol :) Här kom som det av sig även om solen skiner så är det kallt!

Manduzana stickar sa...

Åh, härligt med värme och stranden!

Kattis sa...

Så underbart! :)