tisdag 6 maj 2014

Provlappar

Hittade en fin kofta, Dark Pearl (se bild längst ner) bland mina highligths på ravelry (du kanske också har den bland dina?) och köpte mönstret. Mönstret kommer i början av juni och det blir en KAL under några månader. Jag tittade på masktätheten och gick sedan igenom min garnstash för att se vad som kunde passa. Garnet Coast från Holst och Rasmilla's Yndlingsgarn, som är samma garn, verkar passa till masktätheten, iallafall teoretiskt. Nu stickar jag prov och kollar samtidigt hur stor skillnad det är mellan färgbaden. 
Ögat kan inte se någon skillnad men jag ska ta hjälp av kameran för att se om det skiljer något men först ska jag blocka lappen. Jag har stickat fyra varv av varje färg på provlappen. Kan det vara så att jag har den otroliga turen att få två färgbad som är helt lika. Eller kanske de tom kommer från samma färgbad som sedan har skickats till två olika garnmärken. 
 Jag har två nystan av varje och tillsammans blir det 1400 meter vilket kommer att räcka till koftan som du ser på bilden nedan. Visst är den somrig och fin?
Dark Pearl, Carol Feller


3 kommentarer :

Emmas dagar sa...

Oh! Vilken läcker kofta! Hoppas du har tur med garnet!...

Cina sa...

Men du din lilla fresterska! ;)
Guuuu' så snygg! Den där vill jag ju också göra.

Efwa - Medea sa...

Mönstret har lägre pris tills kalen börjar så det är bara att slå till Cina!