onsdag 7 maj 2014

Längtan

Efter många veckors väntan på att befinna mig på rätt plats vid rätt tidpunkt var jag till slut i Arles den första onsdagen i en månad. Det är nämligen så att första onsdagen varje månad är marknaden utökad med en antikmarknad där det även finns lite annat som inte är antikt. Det finns bl.a. en kvinna som säljer engelskt porslin och engelska bomullstyger som faktiskt är Libertytyger. Troligtvis andrasortering, kanske med små feltryck och hon skyltar inte med att det är Liberty, men jag känner igen trycken.
Idag skulle jag alltså köpa några olika tyger för att sy sommarblusar/-skjortor. Plötsligt blev det väldigt svårt att välja men maken hjälpte till och jag är supernöjd.
Nu ska de bara klippas till och sys ihop och det är lättare sagt än gjort. Arbetslusten är minimal, men det löser sig nog snart hoppas jag.

6 kommentarer :

Anonym sa...

Åååhh, så fina tyger! Så härligt att ha dem till hands när väl sylusten kommer ... Ibland blir man ju inspirerad bara av att se tyg och garn, och de här tygerna väcker säkert skaparlusten så småningom. Syeriet sätter nog fart igen, tids nog. Man behöver inte göra saker jämt, ibland behöver man få vila i att "bara vara". Vänliga hälsningar Ewa utanför Halmstad

Lena Andersson sa...

Nu var det länge sedan jag lämnade en kommentar, jag läser din blogg fortfarande sen flera år tillbaka.

önskade jag också kunde gå på sådana marknader här i Uppsala har vi verkligen uruselt med tygaffärer.

mvh Lena

Efwa - Medea sa...

Vad kul Lena att du fortfarande tittar in då och då. Undrar förstås hur du har det!?

Lena Andersson sa...

Vad gullig du är = )
jag har det bra, bor i stad med sambo som är bäst.
och har en liten rabatt i föreningen där vi bor och så syr jag lite i bland.
kram

Efwa - Medea sa...

Härligt Lena!

skapaarlusta sa...

Roligt när man hittar fina tyger snart kommer nog sylusten tillbaka.