lördag 17 maj 2014

Kanske är det startitis...

 Jag har länge tittat på Pop Spots-sjalen och tänkt att jag ska sticka den men inte kunnat bestämma mig för garn. Men idag plockade jag fram de här garnerna ur samlingen och ska nog göra en provlapp.
 Först tog jag bara det benvita och det beige men jag tror inte att det räcker så kanske får det blir aubergine-färgad botten istället.
credit: Emmallia, Ravelry
När jag såg Emmallias popspot blev jag väldigt inspirerad av hennes färgställning och nu kunde jag inte motstå längre utan köpte mönstret som jag la som favorit på ravelry för nästan 1½ år sedan när det kom. Det har hela tiden funnits andra stickningar som tagit min tid men nu är det nog dags att lägga upp.
L'Oisive Thé har just nu en KAL med Pop Spots på ravelry. Kolla in den om du är sugen på mer inspiration.

Inga kommentarer :