torsdag 19 juni 2014

Sytid

 Har haft lust att sy lite de senaste dagarna och snart är klänning nr2 klar. Medans jag syr tänker jag på vad jag kan sy sen. Kanske blir det något av det på bilden ovan. Omlottkjolen i jeanstyg hittade jag på marknaden i lördags och det stickade är min Pomegranatekofta. Tänkte att jag skulle utgå från dem och sy blusar och en klänning av de andra tygerna. Skulle även vilja ha en ny pennkjol i jeanstyg, eftersom de jag har är lite för stora.
Hittade den här färgkartan på pinterest och alltihop är färger jag gillar och kan tänka mig att sy av till hösten.

3 kommentarer :

Anonym sa...

Så fina småblommiga tyger! Jag gillar den blålila tonen i dem. Och vilken fin tröja. Jag blev så nyfiken att jag loggade in på Ravelry för att förhoppningsvis hitta mönster och fler foton på Pomegranate. Och det fanns ju där!
Lycka till med dina fortsatta klädsömnadsprojekt!

En annan sysugen Ewa

sinneskatten sa...

Underbara färger!

Myggan sa...

Så härligt att nåt blir lite för stort ibland. Det drabbar INTE mig den här sommaren. =)
Jag blir alltid lite avis på dina fina tygfynd. När jag blir en förståndigare människa ska jag också utgå ifrån det som redan finns i garderoben. ;)
Trevlig midsommar!
/Anna