tisdag 6 januari 2015

En helt vanlig tisdag! Uppdaterat

Nu är det längesedan jag la upp mina bilder en EFIT-dag, men i dag är det dags igen. Fler som fotar hittar du här.
07.49 har jag varit vaken en stund men jag hade missat att lägga in en påminnelse om EFIT-dagen. Som väl var såg jag någon som lagt upp en bild på instagram och blev påmind. Stickningen den här morgonen är min Miette, en kofta som jag stickar av garn från stashen. Det känns bra att använda garn som legat i skåpet i närmare fem år.
 Strax efter nio tittar jag ut och ser att det blir ännu en solig dag även om de 18 grader varmt vi hade om dagen inte är dagens temperatur. Det är bara 6-7 grader så här på morgonen.
 Vid tiotiden är vi på vår dagliga promenad.
 Vid elvatiden är jag klar med mitt träningsprogram för dagen. Det funkar bra att träna hemma och idag känns mitt onda knä bättre, men jag behåller knäskyddet på ett tag till. Jag kör Fitnessfighten i januari för att komma igång med träningen igen efter ett alldeles för långt uppehåll. (tyvärr verkar Fitnessfightens hemsida ha problem idag...)
 Det tar ända till tolvtiden innan jag duschar av mig och byter om till normala kläder.
Strax innan ett fotar mannen mig när jag har på mig kläderna jag sytt till "vinterkollektionen". Jag är med i en grupp på FB där man planerar vad man ska sy till vinter, vår, sommar och höst. Och det här är vad jag åstadkom mellan allt annat som livet fylls av.
 Vid tvåtiden hör jag barnen leka och skrika på skolgården som är alldeles intill där vi bor. Här i Frankrike är det ingen helgdag idag utan en helt vanlig tisdag.
 Jag passar också på att fota koftan jag håller på att sticka.
Vid tretiden ser jag efter hur mycket garn jag har att sticka ärmarna av. Jag tror och hoppas att det ska räcka.
Vid sextontiden kollar jag in vad andra lagt ut för bilder på ettfotoitimmen.se
 En stund senare kollar jag in jasminen som börjar få knoppar.

 Vid sjuttontiden gör jag smoothie till mig och mannen. Han har köpt säsongens första jordgubbar, men de är inte franska utan från Egypten. De franska dröjer en månad eller två tills de kommer.
 Vid artontiden lyssnar vi en stund på ljudbok via Storytel. Vi har skaffat en bluetooth-högtalare för att lätt kunna lyssna båda två.

Vid nittontiden äter vi mat. Idag blev det Souris d'Agneau som är lamm av något slag... Mannen lagade mat trots att jag lovat att laga i januari eftersom det är lite speciellt när jag kör Fitnessfighten.
Vid tjugotiden upptäcker jag att mitt svenska Netflix-konto även fungerar i Frankrike. Bra att de löst det nu när Netflix även kommit in på den här marknaden. Jag har inte kollat än om det finns textning men vi har tidigare tittat på den amerikanska varianten och det har gått bra. Bara inte allt är dubbat till franska så är jag nöjd.
Det var visst allt som blev fotat idag. Nu hoppas jag att jag får tummen ur även den 18 januari.

8 kommentarer :

Anna sa...

Coolt med ff! Hur går det då? Vad är det för träningsprogram du kör? Ska börja i morgon. Går det bra att träna hemma?

Trevligt att följa din dag. Här uppe har det varit mulet.

// Anna

Frk sa...

Så mycket innehåll och dagen är inte slut.

Härliga bilder (blir extra glad av att se bilder på garn och stickningar)

Micke sa...

Lite skillnad på vädret ja :)
Här ser det ut som halv snöstorm nu.. jag som ska med bussen på hockey!

Gurkiss sa...

Hej :)

Kikar in din dag så här långt...
Åååh 18 grader vore inte fel att ha på dagen :)
Här är det minus grader *burr*
Vad duktig du är på att sticka och sy.

Ha de gott.
Kram Gurkiss

Efwa - Medea sa...

Anna: Jag kör tävlingsvarianten av Fitnessfighten. Det motiverar mig extra mycket och det går riktigt bra att träna hemma. Jag har tränat en hel del styrketräning för länge sedan så jag har koll på hur rörelserna ska göras för att bli så effektiva som möjligt så det känns bra.

Boel sa...

Tack för fina vardagsbilder- alltid roligt. Själv har jag svårt att somna i kväll- ligger och snurrar som alltid inför första skoldagen på ny termin. Särskilt roligt med vardagsbilderna från din franska vardag där du bor. Hoppas på fler bilder! Hälsningar Boel

Paula i pörtet sa...

Fantastiskt var man kan hamna på en Efit-dag. Jag har gjort flera vändor i Norge, en på Grönland, runt i Sverige och nu har jag kommit till Frankrike. Inte illa alls! Där har jag nämligen aldrig varit. Så det var på tiden. Och som grädde på moset får jag ta del av massor av inspirerande plagg, hemgjorda. Tack för titten!

Mikaela sa...

Åh så fin den rödprickiga klänningen är!