tisdag 13 januari 2015

Miette-koftan

Eftersom jag har en begränsad mängd garn till min Miette stickade jag klart knäpp- och halskanter innan jag stickade ärmarna.
 Dessutom stickade jag ärmarna bara nästan färdiga för att sedan blocka och se om garnet växer i tvätten som silkealpaca-garn gärna gör.
 Här ligger koftan i blöt och strax har den torkat och i eftermiddag kan jag nog prova den och sedan sticka det sista på ärmarna innan koftan är helt klar och jag kan börja använda den. Garnet som legat i ca fem år i mitt garnskåp kan till slut börja användas i form av en kofta.

4 kommentarer :

AlpakkaAnna sa...

Det är extra härligt att kunna använda ett garn som legat till sig en tid :)

ylva sa...

Den här koftan tycker jag jättemycket om har stickat upp tre stycken faktiskt . Passar jättebra till alla dina fina klänningar och kjolar som du syr ;) och vad härligt det är när man helt plötsligt vet vad garnet som legat så länge ska bli

Anonym sa...

Söt modell! Hur gick det - töjde garnet sig?

Efwa - Medea sa...

Jo, lite hängde det ut sig och jag gissar att det fortsätter. När jag fäst alla trådar ska ni få se bild när jag har den på mig.