måndag 26 januari 2015

Sticka sockor varje dag

 På instagram började Marie och Anna tagga sina sockor med #stickasockavarjedag och pratade om att det blir en hel del sockor stickade på sikt om man stickar lite varje dag, även om det bara blir några varv. Nu har jag startat upp några sockstickningar som dels kommer att ge oss fler sockor och dessutom kan vara resestickningar när jag åker norrut till helgen. De här över är mina rabarbersockor, där Tantkofta färgade en sockblank efter mina önskemål och som jag nu startat. Jag stickar båda sockorna på en gång och de blir röda vid tån och sedan blir det ljusgult och ljusgrönt upp mot skaftet.
Jag har också lagt upp till ett par sockor till mannen . Han behöver få lite fler par att använda eftersom han enbart använder handstickade sockor som strumpor. De han har börjar nog bli lite slitna och det blir tvätt ofta, så några par nya till honom ska det blir.

1 kommentar :

AlpakkaAnna sa...

Det garnet är ju så helt otroligt snyggt!

Det är alltid roligt att kunna inspirera, nu är vi några som kan peppa varandra i sockstickningen!