lördag 4 april 2015

Efterrätten först

 Fast i verkligheten åt vi jordgubbarna efter vår mini-påsklunch. Den här gången köpte vi sorten Clery för att testa hur de smakade men jag tror nog att Gariguette är något godare.
Tallriken är inte så stylad men det var så här den såg ut och det var gott. Matjessillen och gräddfilen hade jag med mig från senaste gången jag var i Sverige.
Efter lunchen tog vi en promenad och såg kravallstaketen som hindrar tjurarna från att springa fritt när det är tjurrusning. Påsken är helgen då det är mycket som händer i Arles. Det är tjurfäktningar (som jag aldrig skulle gå på), tjurrusningar, konserter på gator och torg, fyrverkerier, tivoli m.m.

2 kommentarer :

Gerds Stickkorg sa...

Var tvungen att titta på din datum när jag såg din mat, fick lite midsommarkänsla med matjesillen och jordgubbar.
Det går faktiskt att köpa jordgubbar här i Sverige nu men man får ta vad som finns det går inte att välja sort.
Glad Påsk.

Efwa - Medea sa...

Ja, jag fick också mer midsommarkänsla än påskkänsla, men så är vi också två månader före (ialla fall när det gäller växtlighet). =)