lördag 20 juni 2015

En dag i bilder

Några dagar försent kommer mina bilder men jag fotade dem på rätt dag. Fler som fotade sin dag hittar du här.
 Min dag börjar i mitt svenska hem och slutar på väg till mitt franska hem. Vaknar innan klockan ringer.
 Hämtar kaffe och sitter i sängen och läser och surfar runt lite. Jobbar med ett projekt att ta fram digitala produkter för sömnad och läser en del om marknadsföring i olika grupper på facebook och på webben.
 Ena sonen med katt är på besök och Alfred tyckte att det var spännande att sitta på överkanten på dörren en stund.
 Jag och K är på väg mot Habo och det har hänt en olycka i rondellen vid Mullsjö. Det var en långtradare som vält och blockerade vägen. Vi hade tur att vi inte skulle köra åt det hållet.
 Efter att ha varit och ätit lunch med dotra T åker vi till min mamma för att jag ska säga hejdå innan jag beger mig mot sydligare breddgrader. På hennes terrass har kommunen planterat olika sorters salvia.
 Strax efter fyra sitter jag på bussen som ska ta mig till Landvetter. Jag stickar och tittar på sista delen av Outlander.
 Strax innan sex närmar vi oss Landvetter och det är ett bedrövligt regnväder.
 Jag köper mig ett glas prosecco och får lite sommarkänsla.
 En kopp espresso rinner ner innan jag går mot gaten.
40 minuter försenade kommer vi iväg och när vi väl kommit över det tjocka molntäcket skiner solen och sinnet ljusnar igen.
Det var allt för den här gången, får se var jag befinner mig när det är dags för efit-dag igen.

2 kommentarer :

sinneskatten sa...

Härligt flyg och fläng på din dag.

Anni sa...

Så härligt att få lämna ett regnigt Landvetter och landa i ett soligt Frankrike! Jag är väldigt glad över att vi gav oss iväg så tidigt just denna sommar!