onsdag 15 juli 2015

Rensning pågår

Efter att jag läste boken The life-changing Magic of Tidying up har vi hunnit rensa kläder och massor av böcker. Det sista är jag otroligt imponerad av. Att vi båda som är riktiga boknördar har lyckats minska vår boksamling med säkert 90%, är helt otroligt. Dessutom är det superskönt att ha tagit tag i denna otroligt stora dammsamling.
Som du ser på bilden ovan hade vi en hel del böcker. De nedre bilderna visar hyllorna som till största delen innehöll fackböcker av olika slag. Den stora hyllan längst upp var mest romaner. Nu har vi tagit bort tre helbreda och två halvbreda Billy bokhyllor inkl. överhyllor och TOTALT är det bara ett fåtal böcker kvar, de som syns på nedre bilden. Två hyllor med romaner och resten facklitteratur.
En helbred och en halvbred hylla har fått flytta upp till gästrummet där vi också haft en hel del böcker.
Men där är det inte rensat och sorterat än så efter-bilden kommer längre fram. Hyllan som var där var vinglig och är nu bortrensad, kvar är alla högar med saker men de ska jag rensa när jag kommer tillbaka från Sverige nästa gång. Dessutom har jag en hel del fackböcker i mitt arbetsrum men jag gissar att jag kommer att behålla de flesta där. Men vi får se när jag kommer så långt.

Inga kommentarer :