måndag 7 september 2015

Resten av min dag

Idag har det varit EFIT-dag och jag har för en gångs skull varit med och dessutom förflyttat ca 230 mil söderut från Stockholm. Fler som också fotat hittar du här.
 Strax efter ett skulle vi egentligen lyft men planet är försenat och jag sitter lugnt och stickar på mannens sockor som jag plötsligt fått flyt med.
 Inte helt lugnt, för jag tar en sväng till affären och köper en påse lakrits.
 Kvart i två har jag satt mig vid gaten. Planet har fått ny tid till 14.25
 Vid 14.10 får vi till slut gå ut till planet.
 Runt klockan 15 har vi flugit över södra änden av Vättern och mina hemtrakter!
 Kvart över tre är det mellanmål. Det blir yoghurt, kaka och för ovanlighetens skull en varm paj. Kakan lämnar jag men det andra äter jag upp.
 Vid 16.35 går vi ner för landning. Mitt på den här bilden syns Eiffeltornet, iallafall syntes det i verkligheten.
 Strax efter fem kollar jag i tidingsaffären. Den här hyllan hade tidningar med höstens och kommande vårens mode. Tidningarna kostade allt mellan 17€ och 45€. Jag köpte ingen!
 Strax efter 18 är det dags att gå ombord på nästa plan. Det som ska ta mig till Marseille.
 En stund innan 20 har vi landat och solen håller på att gå ner.
 Mannen hämtar mig och termometern visar på otroliga 24 grader. Ser fram mot att känna på luften i morgon bitti.
 20.25 Himlen är såå vacker när vi kör hem men det är svårt att fota.
21.40 Väl hemma äter vi fisksoppa och myser med tända ljus.

3 kommentarer :

Micke sa...

Kikar och kikar.. men inget Eiffeltorn ser jag ;)
Härlig värme där!

Frolic-Eirin sa...

god tur!

Anna sa...

Hoppas du får en trevlig semester! Håller med Micke, såg inte heller något torn...

// Anna