onsdag 4 november 2015

Blå, blå, blå...

Förra torsdagen köpte jag en ny handväska. Exakt samma modell som jag haft tidigare och som jag gillar väldigt mycket. Men nu i en helt ny färg för mig. Jag har aldrig varit en person med blått som älsklingsfärg, snarare tvärtom. Men nu, och har säkert skrivit det här förut, har jag tänkt att jag ska prova både lite blå kläder, stickat och så min nya handväska. 
För att kunna sticka något i blått fick jag förstås köpa lite marinblått garn. Jag beställde 6 nystan lammullsgarn från Magasin Duett och jag har stickat ett prov och kommer inom kort lägga upp till en Beeline sweater, med lite ändringar. Jag har nämligen även tänkt pröva att sticka tröjor istället för koftor så nu får det bli en sådan. 

1 kommentar :

Syglädje & Reslust sa...

Wow! Underbar väska. Ja en ny väska kan verkligen göra underverk, både i själ och garderob. Lycka till med det blå /LenaJ