lördag 12 december 2015

En lördag i december

Idag är det EFIT-dag. Jag har fotat de senaste gångerna men inte fått ut bilderna. Men idag lyckades jag visst. Fler som fotar hittar du här.
 07:30 dricker jag kaffe och tog också fram mitt ljusfat med en stjärngosse på.
 
 08:30 pågår morgonstickningen av en julklapp till ena bonus-barnbarnet
 09:30 förvånas jag över hållbarheten på den här mjölken. Den var tre veckor efter utgångsdatum när jag öppnade den för två veckor sedan och den är fortfarande helt perfekt.
 10:30 var planen att jag skulle jobba lite men då ville datorn göra en större uppdatering så jag fick göra lite annat istället.
 11:30 provar jag mina nya pepparkaksformar inköpta på Maxi i Jönköping.
12:30 sätter jag ihop ett mini-pepparkakshus. Det blev ändå mycket större än det var tänkt, men lite gulligt är det ändå.
13:30 tänker jag lite extra på min bror som dog idag för 32 år sedan. I mars 2016 skulle han ha fyllt 50 år.
14.20 äter jag vegetarisk ost och bejkon-paj. Börjar längta efter att få åka och hämta upp mannen, som kommer från Marseille, på Landvetter.
 15:38 ger jag mig äntligen av mot Landvetter
 16:55 står jag och väntar på att mannen ska komma. Det tar lite extra tid när en har incheckad väska och nu börjar jag bli otålig.
 Han kom till slut och efter att både ha hunnit äta på vägen och handla i Borås kom vi hem och jag kör in bilen i "garaget" vid 19:30.
Vi bär in alla saker och sedan tittar vi på ett avsnitt av På spåret som vi inte sett. Jag har inte tittat när jag varit själv utan valt att vänta tills jag kunde titta med mannen. Nu blir det inte fler bilder från mig idag men nästa gång får vi se vad som händer dan före dan i huset på landet.

7 kommentarer :

Micke sa...

Oh, bara 18år då han dog.. törs man fråga av vadå?
Klart du ska ha vantar och sockor som pepparkakor :)

Efwa - Medea sa...

Micke: Han hade en sjukdom som gjorde att han fick en utvidgning av aorta som gick för långt innan de upptäckte det och kunde operera. Han var sjuk i 10 dagar innan han dog.

Ariella sa...

Hej!
Kikar in på din dag.
Usch va sorgligt om din bror. Hoppas du har en bra dag iaf. Tiden läker alla sår sägs det men vissa sår är svårläkta.

Joakim sa...

Oj vilket läckert pepparkakshus :)

Myggan sa...

Tråkigt med din bror. Jag minns ju honom från skolan, var ihop med en kille i hans klass. Det tog ett litet tag innan jag förstod att ni var syskon. Hans bortgång måste varit tufft för dig.
/Anna

Kattis sa...

Så härligt, att mannen och du nu är på samma plats!

sinneskatten sa...

Skönt att mannen är hemma med.
God Jul Ewa