måndag 8 februari 2016

Kviltat

Till slut lyckades jag få över ytterligare några bilder till från telefonen. Förstår inte vad som hände men Dropbox ville inte att bilderna skulle laddas upp automatiskt i alla fall. Men nu verkar det fungera igen som väl är. 
 Eftersom jag har en övermatar-pressarfot till min maskin i Arles ville jag kvilta bebistäcket innan jag återvände till Sverige. Det gick snabbt och lätt och hjälp vad bra det är med övermatarfoten. Tyvärr har den jag beställde via ebay, till min gamla Bernina försvunnit på vägen. Surt men sant. Nåja, jag får väl frakta kviltarna fram och tillbaka för att sy dem på min "franska" maskin.
 Här syns det nästan färdiga resultatet. Kviltningen är färdig men kantbandet saknas. Tyvärr var jag nära övervikt på min packning så täcket ligger kvar i Arles. Men mannen kommer till Sverige i slutet av månaden och då hoppas jag att han kan få med sig det.
Sista bilden jag fotade i lördags var på de vackra anemonerna som mannen köpte på marknaden. Anemoner och ranunkler ger verkligen vårkänslor.

På tal om vårkänslor. På väg till flygplatsen igår såg vi att mandelträden börjat blomma.
Tyvärr ösregnade det men jag fick ändå en lite suddig bild på ett blommande träd i vägrenen.

2 kommentarer :

Dollandesign sa...

Jag tycker om de milda färgerna som Du har i Dina stjärnor!

Dollandesign

Tumlaren sa...

Jättefint bebistäcke du sytt!